|  | 

Uroda

Jak dieta wpływa na zdrowie włosów?

img-responsive

Jesteśmy tym, co jemy, dlatego stan naszych włosów zależy nie tylko od rodzaju używanych kosmetyków, ale również od diety. To, jakich składników odżywczych dostarczamy włosom wraz z jedzeniem, ma ogromny wpływ na ich kondycję. W poniższym artykule przedstawiamy co jeść, aby mieć piękne i zdrowe włosy.

Która z kobiet nie marzy o lśniących i ślicznych włosach jak z reklamy szamponu? Odpowiedź nasuwa się sama. Coraz bardziej świadomie dbamy o włosy i staramy się dobierać jak najlepsze kosmetyki. Jednak to nie wszystko. Same kosmetyki na niewiele się zdadzą, jeśli nie będą szły w parze z właściwą dietą. Porady o zdrowiu oraz urodzie znajdziesz na www.medigo.pl, skąd dowiesz się m.in., jak dbać o urodę i przy tym, prawidłowo się odżywiać. Oczywiście, na efekty wpływu zdrowej diety na stan włosów trzeba trochę poczekać. Pierwsze pozytywne oznaki można zauważyć po ok. sześciu miesiącach. Jest to optymalny czas, który pozwala na zadbanie o odpowiednią ilość witamin i minerałów w diecie, aby włosy były piękne, lśniące i przede wszystkim zdrowe.

Jaka dieta na zdrowe włosy?

Zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta w znacznym stopniu wpływa na ich wzmocnienie oraz hamuje wypadanie. Oto co powinniśmy jeść dla zdrowych i mocnych włosów:

  • Witamina A – odpowiada za odnowę komórek, bierze udział w biosyntezie melaniny oraz produkcji keratyny. Znajdziemy ją w takich produktach jak żółtka jajek, masło, mleko, papryka, dynia, pietruszka, marchewka, szpinak, brokuły, wiśnie, pomidory, pomarańcze i brzoskwinie.
  • Witamina B – wspomaga porost włosa, a jej niedobór będzie znacząco hamować ten proces. Źródłem tej witaminy są zboża takie jak żyto, pszenica zwyczajna i orkisz. Obecna jest również w kaszy gryczanej, jaglanej oraz jęczmiennej. Również jedząc ryż, a dokładniej dziki, brązowy i czarny, dostarczymy organizmowi tej witaminy.
  • Minerały – przez niedobory minerałów włosy są bardziej łamliwe, matowe i skłonne do częstego wypadania. Dlatego, aby sobie tego zaoszczędzić, należy spożywać kakao, soczewicę, soję, fasolę, kaszę jaglaną, gryczaną, jarmuż, które są źródłem żelaza. Aby dostarczyć włosom krzemu, warto jeść seler, rzodkiewkę i kalarepę. W cynk bogate są takie produkty jak migdały, orzechy, nasiona słonecznika i dyni. Ostatnim ważnym minerałem jest miedź będącą składnikiem płatków owsianych i groszku.
  • Zdrowe tłuszcze – kwasy tłuszczowe omega-3 są naturalnym budulcem komórek. Biorą udział w budowie łodygi włosa i mieszka włosowego. Stąd tak ważne spożywanie naturalnych kwasów tłuszczowych, które obecne są w orzechach, awokado, olejach roślinnych (rzepakowym i lnianym), nasionach chia, tłustych rybach, siemieniu lnianym.
  • Białko – stanowi podstawowy budulec włosów, znajdziemy go w roślinach strączkowych (ciecierzyca, fasola, soja, groch, soczewica), w jajkach, rybach, zbożach czy orzechach.

Jak pielęgnować włosy?

Oczywiście oprócz stosownej diety nie można zapominać o odpowiedniej pielęgnacji włosów. Ważne jest odpowiednie dopasowanie kosmetyków do rodzaju i stanu włosów. Właściwe dobrane szampony i odżywki poprawią ich kondycję, nawilżą i zregenerują. Należy również unikać ciepła. Włosy powinno się myć letnią wodą i możliwie jak najmniej używać suszarki i prostownicy. Susząc włosy, suszarkę należy trzymać w odległości 20 cm od głowy i ustawić na niską temperaturę. Jeśli nie musisz wychodzić z domu, pozostaw włosy do wyschnięcia.

jak-dieta-wplywa-na-zdrowie-wlosow

ABOUT THE AUTHOR