|  | 

Zdrowie

Joga dla początkujących

img-responsive

Joga staje się coraz bardziej popularna zarówno wśród młodych osób, jak i seniorów. Zajęcia z jogi pozwalają na poprawienie kondycji i elastyczności ciała. Istotną zaletą tego sportu jest możliwość jego dostosowania do niemal każdego: bez względu na wiek, kondycję czy problemy zdrowotne, dobrze skonstruowany trening umożliwi zadbanie o swoje ciało i ducha jednym słowem o zdrowie.

Joga – korzyści dla zdrowia

Regularne uprawianie jogi to sposób na poprawienie kondycji, wzmocnienie mięśni (także tych głębokich) oraz poprawę funkcjonowania układu kostnego, nerwowego, krwionośnego, a nawet trawiennego. Dobrze dobrany trening umożliwia wysmuklenie ciała i zrzucenie nadmiernych kilogramów. Joga doskonale wpływa także na stres, bezsenność oraz problemy na tle nerwowym. Ten sport pozwala także na znaczącą poprawę stanu skóry – redukuje cellulit oraz poprawia ukrwienie naskórka.

Joga dla początkujących – od czego zacząć?

Przygodę z jogą warto rozpocząć od wizyty u profesjonalnego instruktora. Obecnie coraz większa liczba klubów fitness posiada tego rodzaju zajęcia w swoim grafiku. Możemy wybrać także lekcje indywidualne. Zapoznanie się z podstawowymi asanami (czyli figurami) jogi pod okiem doświadczonego prowadzącego pomoże uniknąć typowych błędów. Instruktor podpowie w jaki sposób korygować błędy już na samym początku, tak by móc uniknąć kontuzji i uszkodzeń. Bardziej doświadczone osoby mogą kontynuować naukę kolejnych asanów na własną rękę. Warto jednak wcześniej zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt, taki jak odpowiednia mata, taśma do jogi oraz – opcjonalnie – dodatkowe obciążenie (jeśli zależy nam przede wszystkim na poprawie kondycji oraz stan naszego zdrowia pozwala na obciążenie podczas treningów). Informacje na temat pozycji oraz szczegółowe instrukcje dotyczące ich wykonywania znajdziemy w opracowaniach w formie książek, artykułów, a nawet filmów dostępnych w Internecie.

Czy joga ma jakieś wady? Z pewnością jest to sport, który potrafi uzależnić! Nawet osoby, które unikają aktywności fizycznej, mogą pokochać jogę za możliwość rozwoju własnego ciała, korzyści zdrowotne i wizualne oraz spokój ducha i ukojenie nerwów po ciężkim dniu. Dodatkową zaletą jest to, że do uprawiania jogi nie potrzebujemy wiele ponad podstawowe wyposażenie, co jest przeciwieństwem wielu innych rodzajów aktywności fizycznych. Pierwsze treningi jednak powinny odbywać się w towarzystwie doświadczonych instruktorów, którzy wprowadzą nas w świat jogi, pomogą w poznawaniu podstawowych pozycji oraz skorygują nasze błędy.

 

joga-dla-poczatkujacych

ABOUT THE AUTHOR